امروز جمعه, 31 فروردين 1403                      
به فرودگاه بین المللی خلیج فارس خوش آمدید  

دستگاه های کمک ناوبری و رادارها

امكانات و تجهيزات هوانوردي و فرودگاهي شامل DME- DVOR -AMD – ILS- GP )-  Localizer – GP : Glide Path Transmitter – DIRECT LINE – MICROWAVE OVEN  LINE
سيستم روشنائي باند و عوامل پروازي :  CAT 2 (P.APP Lights RWY 31 ; )  (S . APP RWY 13  )         
دستگاههاي ارتباط هوانوردي : كنسولهاي برجHOT LINE))– سيستمهاي گيرنده و فرستنده مربوط به فركانسهاي 121.5 ; MHZ-118.125MHZ-121.725MHZ بصورت Main و سيستم شبكه راديو ترانك بصورتstand by –سيستم IPAD- AFTN  – سيستم مركز تلفن .AMD
تعداد گيت وي : 11 دستگاه (مدل RAPISCAN) .(دستگاهاي بازرسي بدني)
تعداد ايكس ري : 10 دستگاه (مدل RAPISCAN ). (دستگاهاي بازرسي وسايل)
دستگاههای ناوبری پیشرفته شامل: DVOR/DME-ILS-AMD-  -NDB
DVOR/DME ساخت شرکت آلمانی تالس که از معتبرترین سازند گان دستگاههای ناوبری در جهان است. ILS ساخت شرکت NORMAK است که در آینده نزدیک با نصب دستگاه RVR و تهیه نقشه های دقیق ارتفاعات منطقه به CAT II ارتقاء خواهد یافت.NDB ساخت شرکت کاوشیاران که یک شرکت ایرانی است .
- سیستم روشنایی باند (Lighting) که تجهیزات آن ساخت شرکت ADB بلژیک بوده و از لحاظ طبقه بندی CAT II را دارا میباشد و شامل 657 عدد چراغ INSET و316 عدد چراغ اپروچ و 16 عدد چراغهای PAPI در طرفین باندهای 31و13 شرایط مناسبی را بمنظور یک Landing مطلوب فراهم آورده است.
- سیستم AFTN که قابلیت ارسال و دریافت پیامها و اطلاعیه های هوانوردی را فراهم نموده است.
- ایمنی زمینی  فرودگاه با مجهز به ماشینهای اطفاء حریق Sides ساخت کشور فرانسه که بصورت خودکار قابلیت مقابله با آتش را دارا میباشد و در رده  CAT II فرودگاهی قرار دارد.

تمامی حقوق این وب سایت برای فرودگاه بین المللی خلیج فارس محفوظ می باشد

طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت طراحی سایت